onsdag 8 september 2010

Pirrig premiär!

Min bloggdebut är nu ett faktum. Pirrigt. Fick en snabbkurs på jobbet idag, tack fina L för det. Nu vill jag helst inte göra annat än välja bilder, fundera på synonymer och klura på vilka färger som är snyggast ihop. Jag har länge funderat på om jag ska skriva om mitt smultronställe och nu gör jag slag i saken. Jag köpte stugis i maj så jag ligger efter fem månader med både bilder och inlägg. Känns fint att jag har något att göra i vinter när det inte är säsong att vara i skogen. Då kan jag drömma mej tillbaka till sommaren och allt slit, släp och det alldeles alldeles underbara stugishänget.

Idag har jag varit uppe i stugis en sväng. Jag slutade jobba strax innan klockan åtta och det blir mörkt väldigt snabbt nu. Känns verkligen att hösten är på väg. Trampade upp i skogen för att hämta en sten. När jag ändå var där uppe passade jag på att göra en av mina berömda listor. Idag blev det en "att göra" lista. Det fina med listor är när man får styka det som är färdigt!

Lite av det som står på listan har jag planerat att göra till helgen. Bland annat all målning men också projekt "gräva runt förråd och soldäck". När det, som i sommar, har regnat tokigt mycket och som ni vet - det har inte direkt finregnat. När det har regnat spik ifrån himlen så skvätter det av någon underlig anledning upp jord på fasaden. Detta har resulterat i lera upp på min nymålade fasad och på mitt nybyggda soldäck. När jag borstat bort det värsta sitter ändå mycket kvar. Så det skall grävas bort jord och fyllas på med fint grus. Innan frosten kommer.

Premiären har gått fint - med lite hjälp och en lugnande hand.

Pusshej!

2 kommentarer:

  1. Underbart!!! Vilken härlig sida det här kommer att bli :o) Kul att jag kunde vara till hjälp...det är bara att hojta om du funderar på något mer. Men jag tror du kommer att knäcka endel allt eftersom.

    Ser fram emot att få se fler fina bilder från Stugis.

    Kram på dig och välkommen in i bloggvärlden!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittade till min blogg och att du blev inspirerad att gjuta!! Jag har samlat på mig en ansenlig hop av diverse plastpryttlar... hinkar, glassbyttor, blomkrukor, godislådor, kräfttråg... Sen är det bara att passa ihop dem till ett lämpligt par. Jag oljar noga in botten och de sidor som betongen kommer i kontakt med. Då är det mycket lättare för den att lossna. Innerkrukan fyller jag med singel för att den ska stå stadigt. Om du är förstagångsgjutare så finns det jättebra böcker att låna på bibblan!

    Lycka till med betonggjutningen och bloggen... som verkar bli en riktig mysig historia!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera